Flygresan

Tänkte berätta om den värsta flygresan jag haft i mitt liv. På vägen ner gick allt som kunde gå snett/fel.

Vårt plan gick 06.40 från Arlanda, vi tog en taxi från syrran i god tid för vi ville vara ute i god tid samt äta frukost på Arlanda i lugn och ro.
Vi skulle mellanlanda i Paris, när vi beställde våra flygbiljetter var alla direktflyg till Zagreb redan slut. 

Väl på Arlanda kunde inte tjejen vid inchecknings disken göra boarding pass hela vägen, utan talade om att vi fick göra det själa i Paris. Men hon checkade in vårt bagage till Zagreb dock så att vi slapp göra det igen i Paris. 

Väl framme i Paris började kaoset. Det är ta mig fan den snurrigaste och jobbigaste flygplatsen jag upplevt i mitt liv. Vi skulle till andra sidan flygplatsen, för att ta sig tid var man tvungen att ta ett tåg i 10 minuter, helt crazy! Väl vid inchecknings disken börjar tjejen som sitter där ringa efter hjälp, det kommer en snubbe som i sin tur tar upp telefonen och ringer någon annanstans och säger våra namn i luren. Jag frågar tjejen, "Miss is there any problem?". "Maybe", svarar hon. Jo men visst det känns ju tryggt.

Efter ett tag frågar killen oss om vi pratar kroatiska på just kroatiska, eftersom han ser att vi ska till Zagreb, våra efternamn samt att vi bådda är födda i Zagreb i våra pass. Han talar om för oss att vår kära resebyrå verkar ha strulat till våra biljetter och avbokat dem! Fatta! Planet till Zagreb var fullt sa han, han sa att vi skulle gå bort till rätt gate där han lovade att komma till och se vad han kunde göra för oss.

I panik skyndar vi oss till gaten, där vi måste gå igenom säkerhetskontrollen från helvetet, den tog ta mig fan all tid i världen. Väl framme ser vi killen som vi fick reda på hette Vlado. Människan har fixat ombord oss på planet och inte nog med det fixat in oss i business class. Just i denna stund har jag nog inte varit mer tacksam mot en människa som mot Vlado, inte för de grymma platserna utan för att han ordnade att vi kom med.

Väl framma på Pleso (Zagrebs flygplats) kommer nästa problem. Allt vårt bagage är borta! Kommer ni ihåg detta inlägg jag gjorde innan jag åkte?! Jag skrev detta ta mig fan och nu hände det!
Det var bara att anmäla bagaget försvunnet och åka hem till vårt hus. Mamma och pappa hade väntat på flygplatsen en bra stund tills vi kom fram till att vårt bagage var borta. Vi fick dock höra att det inte var borta utan var kvar i Paris. Vi fick det dagen efter, skönt!

Hemresan var intressant den med. Vi mellanlandade i Paris igen där vi skulle ha en väntan på 5 1/2 timme. Jätteroligt not. Till råga på allt var vårt plan 3 timmar sent. Tiden vi skulle ha landat i Stockholm satt vi fortfarande på Paris flygplats, jag är så trött på denna flygplats att det finns inte. Men denna gång fick vi allt vårt bagage.

(Rosen på bilden är tagen i vår trädgård)

Kommentarer
Postat av: Little Peaché

Usch vad jobbigt med en sån resa. Tur att allt gick bra ändå och att ni fick bagaget där i slutet.



kram på dig

2008-08-04 @ 10:56:52
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Men shit! =O ALLT hände verkligen er!

Tur det fanns en vänlig själ som hjälpe er lite iaf :)

2008-08-04 @ 11:45:02
URL: http://ontheway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0