Wow

Det har inte blivit så mycket tittande på OS för min del. Synd, tycker att den finns intressanta sporter att titta på. Det är synd att man missar det då det går så tokiga tider på dygnet. Gillar att titta på simmningen en hel del, tränade själv simmning förr. Samtidigt som jag simmade spelade jag även basket. Det krockade med varandra, så jag fick välja simmning eller basket. Och jag valde basket, som jag höll på med i ca 8 år.

För att gå tillbaka till simmning. Vad är det Michael Phelps har åstadkommit?! Killen krossar verkligen allt motstånd som kommer hans väg, han har tagit flera världsrekord, bland annat sina egna världsrekord. Swich, säger det så fort han har hamnat i vattnet. Så roligt och se han tävla. Nu har han gått och blivit historisk med åtta OS-guld i ett och samma OS. Han har gått om simmaren Mark Spitz rekord från 1972. Spitz tog sju OS-guld. Jag är imponerad av Phelps, han är ju som värsta maskinen. Jag blir nästan inspirerad att dra på mig baddräkten och börja simma igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0