Twilight-The book

Läste ut denna bok för ett tag sen. Självklart, Twilight. Jag har köpt alla 4 böcker i denna serie och det på engelska. Jag är en sån person som gillar att läsa böcker på deras orginalspråk. Visst att den svenska översättningen säkert är bra, men jag föredrar att läsa på orginalspråket den är skriven på.

"Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom." - Bella Swan.

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.

Jag behöver väl inte säga hur mycket jag älskar denna serie av böcker och film, ni har ju läst vad jag tycker om filmen. Boken är precis lika underbar och fantastisk som filmen. I vanliga fall brukar jag tycka att boken eller filmen är bättre när de gör film av en bok. Men här går det bara inte. Båda är så underbar att jag aldrig vill att denna serie ska ta slut, jag vill hela tiden ha mera.

Har idag även läst ut bok nr 2, New Moon och ska strax börja
läsa bok nr 3, Eclipse, som jag längtar.  New Moon är en
direkt fortsättning där Twilight slutade och mins lika bra som
den första. Jag har nog aldrig varit så här uppjagad av ett
par böcker som jag är för dessa böcker. Stephanie Meyer som
har skrivit dem är helt enkelt ett geni och jag längtar som bara
den på att få se New Moon på bio. Hoppas av hela mitt hjärta
att alla 4 böcker blir film.
Se vilka små saker här i livet som får mig så glad :)

I morgon har jag dejt med min bästa vän Rebe, shoppa lite, fika
och sen blir det bio. Vi ska se två filmer, vilka det blir får ni
veta senare. Jag kan dock avslöja att ena filmen är just
Twilight...haha, 4:e gången för mig och en fågel viskade i örat
att syster nog också ska följa med på Twilight. Som jag skrev
förr, jag är besatt. Hon ska äntligen få ta del av denna
underbara värld ;)  Jag tror nog att jag också har lyckats få en
liten crush på Robert Pattinson och Cam Gigandet (syster
förlåt, it just happened)...haha.

I vanlig ordning så kan jag inte sova, hatar att jag har vänt
på dygnet, måste göra något åt detta, så här kan det ju inte vara.
Nu är jag hur pigg som helst. Så om jag spammar på här får ni ursäkta ;)

Kommentarer
Postat av: Andreja

Robert Pattinson? Eh nej tack.

Men tackar vet jag blir Kellen Lutz och Jackson Rathbone yes indeed.

2008-12-29 @ 01:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0