Alla helgons dag


Alla helgons dag är en högtid som firas till de dödas åminnelse. Det är en dag då många tänder ljus och besöker anhörigas gravar. Då mina kära morföräldrar inte är begravda i Sverige utan i Kroatien tänder jag alltid den 1:a november två ljus till deras minne. Ord kan inte beskriva hur mycket jag älskade, älskar fortfarande och saknar dem båda. De var två av de finaste och mest underbara personer som jag någonsin har känt. Båda dog 1993, mormor först i september 1993 och morfar november 1993. Trost att det har gått så många år sen de dog har jag inte kommit över deras död. Jag vill inte gå in på det här hur de dog för jag blir så upprörd bara jag tänker på det. Men jag saknar dem så mycket varje dag och tänker på dem i stort sett varje dag.

Bako i Diko, nedostajete mi svaki dan, volim vas zauvjek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0