Black Snake Moan


Denna film såg jag här om dagen, Black Snake Moan. Med Samuel L. Jackson och Christina Ricci.

Handling: I en sydstat i USA sitter en man ensam kvar vid sitt bord på ett café. Hans namn är Lazarus, en avdankad, religiös och praktiskt taget utblottad före detta bluesartist som nyss har blivit lämnad utav sin fru och numera fördriver dagarna med att odla grönsaker eller sänka en flaska sprit. I en annan del av trakten säger Rae hejdå till sin pojkvän Ronnie som ska rycka ut i militärtjänst.

Rae som har blivit sexuellt utnyttjad av sin fader under hela sin barndom löper amok efter deras plågsamma farväl och fortsätter sitt destruktiva leverne genom sex, sprit och droger.
Dessa två karaktärers vägar korsas en morgon då Lazarus, som är på väg ut för att hämta sin post, ser Rae liggandes vid sidan av vägen för att dö efter en minst sagt vild fest kvällen innan. Han bestämmer sig för att hjälpa den unga kvinnan och tar in henne i sitt hem.


My thoughts: Detta var mig en snurrig film, jag kanske är trög men jag har liksom fortfarande inte hajat filmen. Kan ju passa på att erkänna att jag mest såg den för att Justin Timberlake är med i filmen, sen att han endast är med i ca 20. minuter av filmen är en annan sak. Samuel L. Jackson och Christina Ricci spelar jättebra, men filmen var inte alls vad jag hade förväntat mig.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Har med sett den, håller med dej snurrigt ;)

2008-12-01 @ 15:23:05
URL: http://ontheway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0