Rosa Bandet


Oktober även kallad Rosa Oktober. Rosa Bandet kampanjen pågår under oktober varje år. I år det sjätte året som Cancerfonden driver Rosa Bandet-kampanjen. Kampanjen pågår under hela oktober i syfte att uppnå medvetenhet kring bröstcancer och att samla in pengar till fortsatt forskning. Jag tänkte först starta en insamling via cancerfondens hemsida. Men min blogg är inte lika väl etablerad som vissa andras är. Därför känns det inte så aktuellet för mig att starta en insamling via min blogg.

Utan idag har jag köpt ett Rosa Band som jag stolt bär på min kappa. Och ska skänka en slant till någon annas insamling istället och på så sätt visa mitt stöd tänkte jag. Jag önskade även att jag kunde komma på hur jag lägger in ett Rosa band i min header på bloggen. Någon som vet?

Köp Rosa i oktober:
Bidra till kampen mot bröstcancer genom att köpa rosa produkter från Cancerfondens sponsorer under oktober. En del av försäljningspriset går till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Läs mer om det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0