Tack chefen


Jag har verkligen världens bästa chef, hon är så go :) Eftersom min arbets situation är lite annorlunda nu ett par månader fram över, så jobbar extra en hel del på min gamla avdelnig för att komma upp i de timmar jag behöver. Eftersom det var ledningen som bestämde att det skulle göras om lite och inte min chef, hon vill såklart att jag ska ha 100% på min avdelning, men jag har varit tvungen att gå ner där till 75%.

Nu jobbar jag igen 12 dagar i rad, eftersom jag jobbar extra till helgen igen. Jag pratade med min chef idag om lite andra saker och hon frågade hur jag tycker att det funkar att jobba 75%. Ja, vad ska man svara, det går bra men jag vill ju ha heltid på min avdelning såklart. Hon har hört att jag jobbar extra och ska jobba ett par dagar i rad nu igen, så hon föreslog att jag skulle ta ledigt en dag nästa vecka som passade mig, så att jag får vila ut en dag iallafall. Men jag förlorar inte mina timmar, utan hon sa att jag ska se till nästa vecka att jobbar in dessa timmar, så istället för att jobba 6,5 timmar, jobbar jag 8 timmar nästa vecka så att jag inte förlorar något och får vara ledig på tisdag.

Så underbar hon är, hon förstår hur jag har det nu och gör allt i sin makt för att jag ska få så många timmar så att jag kommer upp i heltid på min avdelning. Till sommaren har jag heltid igen, det är skönt och hösten får vi se.

Jag sitter 50% på bokningen och 25% med lite administrativa saker, fast jag sitter hela tiden på vårt vanliga kontor. Jag får vara avstäng från telefonen två timmar varje dag för att pyssla med det administrativa. Hon har lagt upp dessa timmar på schema, men sa idag att jag får styra den biten som jag vill. Vill jag jobba någon dag längre för att sluta tidigare någon dag så får jag det, jag får avgöra själv hur jag vill lägga de 10 timmarna i veckan som jag ska sitta administrativt, så länge jag rättar mig lite efter de övriga 20 timmar på bokningen, så att inte någon av de övriga kollegorna inte sitter ensama på ett pass. Något positivt under dessa något dystra tider :) Och som vanligt är hon så glad att jag bestämde mig för att stanna och inte säga upp mig.

Oj, vilket inlägg och något snurrigt kanske ;)

Kommentarer
Postat av: Rebe

vila??

god thinks this is overrated, han säger att du kommer att ha pleanty of time for that där upp u know.



har du märkt att jag o god är tighta numera? haha

2009-04-16 @ 23:07:22
Postat av: Sandra

Verkligen en TOPPENchef! :)

2009-04-17 @ 10:35:04
URL: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Zelly

Rebe: Hahahaha, ni är verkligen tajta du och the man upstairs ;) Men du vet ju hur jag blir när jag inte får sova.



Sandra: Visst är hon bäst ;)

2009-04-17 @ 14:00:09
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0