Julutmaning

Hittade en liten lista hos söta Alisa som jag lånar :) 

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?

Har gjort det förr då jag jobbade i shift, hade dock turen att jobba morgonpass. Men nu har jag blivit bortskämd och behöver inte jobba julafton och skulle inte vilja göra det heller. Julen är helig för mig, då ska jag vara med min familj.


Bakar du något till jul? vad?

Ja som alla andra, lussebullar :)


Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?

Utan

Knäck eller ischoklad?

Både


Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?

I år har jag faktiskt ingen :( När första advent var bodde jag hos mamma och pappa eftersom jag har haft stambyte av mitt badrum, flyttade hem för ca en vecka sedan. Jag ville göra en egen detta år, så det får bli nästa år. Hann inte med att köpa någon i år.


Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?

Har en elljusstake i köket och två stycken i vardagsrummet.


Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen?

Helst av breväbäraren, det är lite mer personligt. Vi är så dåliga numera på att skicka brev och vykort, det är så lätt och bekvämt per email/sms. Men jag blir glad om jag får via mailen med :)


Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?

Rött, vit, guld och silver.


När julpyntar du hemma?

Jag brukar göra det innan första advent, men som sagt lite dåligt i år pga stambyte.


Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

Eftersom jag har ett nytt hem så blir det nytt nästa år :)


Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?

Kulor och glitter


Har du ett färgtema i granen?
Rött, silver, vitt och guld


Levande gran eller plastgran?

Plastgran.


Hur ser din julfrukost ut?
Risgrynsgröt, julskinka, lussebullar, parmaskinka, ägg, någon trevlig bakelse som pappa har gjort.


Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?

Vi brukar spela kort eller fia med knuff och självklart titta på Kalle Anka


Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?

Köpeglögg


Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?

Blossas, jag driker dock inte gögg.


Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?

Mandel och russin.


Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?

Fikon


Vilken är din favoritjulskiva?

Ingen anning, har nog ingen


Vilken är din favoritjullåt?

Såger som Alisa, Mariah Carrey All I want for christmas.


Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

Parmaskinka


Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?

Hahaha, jag är bortskämd och har en mamma som lagar allt ;)


Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?

Är itne så förtjust i vörtbröd


Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

Risgrynsgröt, vet inte vad det andra är.


Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?

Aldrig smakat, men det ser ju inte så gott ut om man säger


Dricker du julmust eller mumma till julbordet?

Julmust.


Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?

Som sagt jag är bortskämd och låter mamma laga all mat, men ska se till att lära mig ett och annat. Har dock fått ett väldigt bra recept av min pappa på lussebullar (pappa är bagare och konditor)


Tittar du varje år på Kalles julafton?

Of course, får inte missas


Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?

Den när Musse ska ordna en julgran och Pluto blir till sig när Piff & Puff driver med honom, samt när Musse, Kalle och Långben är och campar


Brukar du titta på Kan du vissla Johanna?

Nej


Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?

Nope


Har ni tomte hemma?

Figurer ja, men inte någon som klär ut sig, vi är för gamla :)


Köper du julklappar till många?

Det har blivit till färre personer genom åren.


Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen?

Till alla.


Tycker du att julklapparna ska vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Både, de i affären gör så fint. Men sedan jag jobbade på NK för några år sedan har jag blivit grym på att slå in.


Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?

Färgglatt och med julmotiv.


Roligast att få i julklapp?

Något genomtänkt, behöver inte kosta mycket men gärna något personligt


Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

Har inte önskat mig något speciellt. Kan inte komma på vad jag behöver :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0