Smarrigt choklad godis

Syster och jag bakade nu när det var jul. En av grejerna vi gjorde var någon form av smarrig chokladgodis. Vad de heter vet jag inte då jag har fått receptet av en kollega. Men vi kan kallada dem "Smarrig choklad godis".

Här kommer receptet.

* 2 påsar dumlekola (skala såklart)
* 2 nävar mini marsmallows
* 3 dl saltade jordnötter
* 1 dl pistagenötter
* 600 g mörkchoklad eller ljus. Vi andvände ljus denna gång.

Man kan använda nötter man gillar såklart, men jag tycker att det blir godast med de nötter jag tipsade om i receptet. 

Smält chokladen i vattenbad eller micro funkar oxå fast på låg effekt. Och blanda allt i en skål.

Bred ut i en långpanna med bakplåtspapper och vänta. Det stelnar fortare i kylen så klart. Skär sen i lagom bitar. Klart :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

mmm :D Tokig i choklad :P

Men det är inte dom där 'Rocky roads' då kanske..?

2009-12-30 @ 17:12:07
Postat av: Zelly

Sandra: Det kanske de heter :) Jag fick receptet av en kollega.

2009-12-30 @ 17:20:57
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0