Helt färdig


Det har gått endast 2 dagar av denna arbetsvecka och jag är helt slut som artist. Så här galet har det inte varit på länge. Telefonerna har ringt och ringt och ringt och ringt. Går inte att beskriva. Fart fan är alla dessa gäster när vi har en hel del rum lediga, utan alla vill komma samtidigt och när vi inte har några rum ledigt. Igår tog det mig typ 6 timmar att få iväg en bekräftelse till en gäst som i vanliga fall tar 30 sekunder. Det gick inte att få skriva klart den. Så fort man la på med en person, ringde nästa. Mailen svämmade över, you name it.

En av våra restauranger har belönats med en massa stjärnor i Micheliniguiden, vilket är jätteroligt så klart. Det är en otroligt populär restaurang redan men med dessa stjärnor blev det effekt direkt. Så nerringda som vi har blivit. Men så klart jätteroligt när det går bra för våra faciliteter.

Jag var dock helt färdig igår, orkade knappt ta mig hem och idag har varit nästan samma sak. En hel del bokningar och projekt man gör på jobbet har fått ligga. Gillar inte det, när man inte hinner avsluta allt som man ska innan arbetsdagen är slut och gäster måste vänta på svar, men man är ju inte mer än människa. Längtar som bara den till helgen, då ska här vilas för sen tar jag mig an att jobba 12 dagar i rad.

Kommentarer
Postat av: Rebe

u look stressed.....

2009-03-17 @ 22:37:41
Postat av: Rebe

sorry, kunde inte låta bli hehehehe

2009-03-17 @ 22:38:05
Postat av: Zelly

slaps you rebe...hahah skojar bara. tyckte verkligen att denna bild var passande ;)

2009-03-17 @ 22:39:00
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch vad jobbigt du verkar ha det :/

Kul med stjärnorna dock :)

2009-03-18 @ 16:49:54
URL: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Zelly

Sandra: Tack söta, men denna vecka är verkligen tung..men efter regn kommer solsken ;)

2009-03-18 @ 21:05:28
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0