Män som hatar kvinnor


Äntligen har jag sett denna film. Jag hade sett fram emot att se den ända sedan jag hörde att denna underbara bok skulle bli film.


Handling:
Första delen i filmatiseringen av Stieg Larssons trilogi om Millennium. Vi får stifta bekantskap med den rättrådige journalisten Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) och hans försök att nysta upp det 40 år gamla försvinnandet av den då 16-åriga Harriet Vanger, en mörk hemlighet i affärsfamiljen Vangers märkliga historia. Snart dras den egensinniga hackern Lisbet Salander (Noomi Rapace) in i undersökningen och tillsammans upptäcker de något som är mycket större än vad de först trodde.


My Thoughts: Jag brukar inte vara så värst förtjust i Svenska filmer. Visst det har gjorts en och annan bra, men jag brukar inte direkt gilla svenska filmer. Men denna kände jag på mig skulle vara bra och rätt fick jag. Jag har läst alla tre böcker och tycker att de är helt fantastiska. Noomi Rapace är klockren som Lisbeth Salander hon är utan tvekan filmens själ. Michael Nyqvist är även bra som Mikael Blomkvist. Filmen är verkligen snyggt filmad de har verkligen haft ögat för detaljer. Har du läst boken blir du säkert inte besviken.

De kommande två filmerna, som baseras på böckerna "Flickan som lekte med elden" och "Luftslottet som sprängdes", kommer att visas på SVT och distribueras på DVD. Filmerna kommer inte visas på bio vilket jag tycker är trist.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Längtar tills jag får se denna :)

2009-03-16 @ 10:18:40
URL: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Zelly

Jag är övertygad om att du kommer älska den :)

2009-03-17 @ 22:19:16
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0