Underbara sol


Undertbart väder vi har haft idag, solen har legat framme i stort sett hela dagen. Så underbart, man märker verkligen att man blir gladare och piggare. Hoppas, hoppas verkligen att det håller i sig och att vi inte får en ny vända av snö, slask och regn.

Skönt att vara hemma efter ännu en galen arbetsdag, det är helt stört vi har så mycket denna vecka och nästa vecka kommer förmodligen att vara hur lugn som helst. Ska se till att lägga mig snart också, börjar ganska så tidigt imorgon.

Hahaha, måste bara berätta. Somliga straffar Gud på en gång och det gjorde han verkligen med mig idag. Jag brukar gå från Slussen till Kungsträdgården där jag jobbar så ofta som vädret tillåter. Det är en ganska snabb promenad och en sån vacker utsickt på vägen. Men imorse trots att jag hade sovmorgon så var jag lite ute i sista stund när jag kom till Slussen. Så jag var lite lat och tänkte att det skulle gå snabbare med bussen.

Bussen hoppade jag på och märkte efter ett tag att bussen kör ju fel. Han körde inte den vanliga vägen ner till Räntmästartrappan och till Slottsbacken utan han kör in till Gamla Stan. Vad är detta tänkte jag och flera andra. Det visade sig att den vanliga turen var avspärrad för att det var något skidlopp där vid slottet. Vilken jävla otur, bussen stannade först vid NK, men då hade den kört runt halva Stockholm typ. Genom Gamla Stan, bort mot Riksdan, bort till Sheraton, förbi Vasagatan, till Åhlens och stannade äntligen vid NK. Och vägrade stanna innan NK. Jävlar vad jag fick skynda mig för att inte komma allt för sent.

Som jag sa, somliga straffar Gud på en gång, där fick jag för att jag var för lat att gå i det fina vädret...hahaha.

Kommentarer
Postat av: Rebe

ahahaha, det kan bara hända dig

2009-03-18 @ 23:48:07
Postat av: Zelly

Seriöst, detta händer bara mig...hahahah. jag typ wtf is this, where am I going..hahah

2009-03-19 @ 10:24:28
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha ja där fick du tydligen :P Men så irriterande när bussen inte går samma gamla vanliga väg när man har en tid att passa :/

2009-03-19 @ 15:16:53
URL: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Zelly

Sandra: Hahaha visst fick jag ;) Klantskalle som man är ;)

2009-03-20 @ 22:18:32
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0