The Dirt


Måste få tipsa om en bra bok som jag fick hem för ett par dagar sedan. The Dirt som är skriven av Mötley Crue och Neil Strauss.

Mötley Crüe är världens mest ökända rockband. Whiskey och porrstjärnor, bilkrascher, svart läder och höga klackar, överdoser och död är alla ingredienser i Mötley Crües liv - det band vars medlemmar dricker mest, slåss mest, har mest sex och är mest arroganta i världen. De har ägnat en hel karriär åt att leva så extremt som möjligt. Tommy Lee gifte sig med två internationella sexsymboler; Vince Neil dödade en man och förlorade en dotter i cancer; Nikki Sixx tog en överdos, återuppstod från de döda, och tog ännu en överdos dagen efter; Mick Mars sköt en kvinna och försökte hänga sin egen bror. Och det är bara början ...

Neil Strauss är journalist på New York Times och Rolling Stone och har skrivit två av de senaste årens mest lästa biografier: The Long Hard Road Out of Hell tillsammans med Marilyn Manson, och Att älska som en porrstjärna (jättebra bok by the way, som jag tycker ni bör läsa) med Jenna Jameson.

Alla jag känner som har läst The Dirt säger att den är hur bra som helst. Har läst ett par sidor i den och damn vad bra den är. Jag beställde den på engelska då jag föredrar att läsa denna typ av böker på engelska, de är s mycket bättre då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0