Music makes me alive

Jag älskar musik, lyssnar på en hel del olika stilar. Har ju en hel del favoriter men sen en hel del annat som jag även lyssnar på. Att gå på konserer (stavat rätt?) är en underbar känsla, att få stå inne på en arena och se en artist live går inte att beskriva i ord. Jag har varit på så mycket att det skulle bli en lång lista. Vissa jag har varit på har varit så grymt bra live.

Nu i sommar är det dags för Madonna, om ca två veckor är det Lepa Brena. Och här om dagen köpte jag två biljetter till Anastacia i sommar, henne har jag också alltid velat se live. Älskar hennes musik och tror att det kommer bli en jättebra show.


Blev även jätteglad när jag läste att Pink kommer till Stockholm i höst, har även alltid velat se henne live men av någon anledning har jag alltid missat henne då hon har varit här. När jag väl skulle köpa biljetter är det redan slutsålt. WTF?! Nu ska hon uppträda på Hovet, men jag hoppas verkligen att det blir hög efterfrågan på biljetter så att hon ändrar till Globen istället. Vill så gärna se henne och måste se till att få biljetter.

Den här videon hittade jag hos Mirre. My God vilken grym version av Ave Maria hon gör. Måste, måste, måste få tag på biljetter.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Konserter låter som en verkligen kul upplevelse. Själv har jag ju aldrig varit på en "riktig" bara sett Gyllene Tider typ en sommar :P

Skulle på MJ's för massa år sedan men sen kom han aldrig till Sthlm så...

Pink skulle jag vilja se!

2009-04-12 @ 20:47:17
URL: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Zelly

Sandra: Det går inte att beskriva hur det är att se en artist live, det är verkligen någont helt annat än att lyssna på musiken hemma vilken också är kul, men att se dem live är en annan sak. MJ skulle jag så gärna vilje se, men att få tag på biljetter till i sommar är ju omöjligt. Pink, jag hoppas så mycket på att få se henne

2009-04-12 @ 21:10:39
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kan tänka mig det ja.

Att få se MJ skulle vara nåt enormt!

Hoppas du får se Pink :)

2009-04-12 @ 22:04:11
URL: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Iza

Åh, tack så mycket! Jag visste inte om att Anastacia skulle till sthlm :O Har gillat henne och P!NK sen barnsben, ska även se P!NK nu till hösten med en kompis :)

2009-04-15 @ 16:07:40
URL: http://reachthesky.blogg.se/
Postat av: Haris

Jag kommer att missa "Brena" det var verkligen en dröm att se henne live. Men hon är bara 47 så hon drar sig förhoppningsvis inte tillbaka än. P!nk ville jag också se men biljetter sålde slut skit fort efter bara någon dag vara alla borta. Men är det inte lite konstigt att hon inte spelar i Globen? Hennes nya skiva är mycket bättre än den förra så det borde väl dra till fler folk? :S Hm. Ha det bra :)

2009-04-15 @ 21:56:31
URL: http://petitbeurre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0