Bok tips


En bok som jag starkt kan rekommendera Magdalena Graaf´s bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig".
Herregud, stackar kvinna vad hon genom gick i ett tidigare förhållande. Den är hur bra som helst, det går inte att lägga ifrån sig boken.

Jag ska erkänna att jag som säkert många andra tog Magdalena för en korkad brud där hon mest struttade runt i sina videos med sin syster Hanna och sjöng "You, you have got what I need...".
Har på senare år har jag helt ändrat åsikt om Magdalena och tycker att hon är en vacker och stark kvinna som har skapat sig ett underbart liv med sina söner.

I boken Det ska bli ett sant nöje att döda dig! berättar Magdalena Graaf om det äktenskap som hon ingick som gravid nittonåring. Vad som till en början var ungdomlig familjelycka med en omtänksam om än kriminellt belastad man övergick snart i misshandel och fullständig terror.


Hon ber inte om medlidande, utan beskriver osentimentalt och rakryggat hur den unga Magdalena sakta bryts ner. Hon visar också vilken betydelse stödet från föräldrar och vänner haft för att ge historien ett lyckligt slut.


Magdalena Graaf ger oss en berättelse om social misär och kvinnomisshandel, men också om styrka, stolthet och mänskligt mod.


Läs denna! Hörde även att boken ska bli film, spännande.

(Bild från CDON.com)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0