My Fair Lady

Äntligen helg :) Så skönt. I morgon ska jag fixa mina naglar och sen kommer pappa över för lite lunch samt hjälper mig fixa lite saker här i hemmet. På söndag får jag besök av en kompis, ska bli trevligt det med.

I går var jag på Oscarsteatern och såg, My Fair Lady. En musikal och film från 60-talet med bla Audrey Hepburn i huvudrollen. Musikalen var bra och alla skådisar var så duktiga. En show jag kan rekommendera :)

Handling: Den världsberömda Broadwaysuccén My Fair Lady handlar om den excentriske fonetikprofessorn Henry Higgins (Tommy Körberg), som med sin vän överste Hugh Pickering (Michael Segerström), slår vad om att han på mycket kort tid kan förvandla den fattiga och obildade blomsterflickan Eliza Doolittle (Helen Sjöholm) till en fin överklassdam. Detta genom att ersätta hennes ovårdade Cockneydialekt med en mer aristokratisk sådan. Elizas far,sopåkaren Alfred P Doolittle spelas av Jan Malmsjö. Lyckas den okänslige Higgins med experimentet att omvända Eliza under denna korta period? Vem vinner Elizas hjärta-den kärlekstörstande beundraren Freddy eller besserwissern professor Higgins?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0