Bristande bevis

Denna film såg syster och jag här om dagen, Bristande bevis. Med Anthony Hopkins som är en av mina favorit skådespelare och med Ryan Gosling.

Handling: En distriktsåklagarassistent vid namn Willy Slocum (Gosling) hamnar mitt i en katt-och-råtta-lek med Thomas Crawford (Hopkins), en medelålders ingenjör som är anklagad för att ha mördat sin fru och som försätts på fri fot på grund av bristande teknisk bevisning - mot sitt erkännande.

Mordvapnet visar sig vara ett annat än Thomas pistol, och när det kommer fram att polismannen som utrett fallet haft ett förhållande med Thomas fru blir situationen än mer komplicerad. Willy är övertygad om att Thomas Crawford är den skyldiga, men han tycks ha begått det perfekta brottet.

My Thoughts: Att Anthony Hopkings är en av mina favorit skådespelare är ingen slump. Han är en fantastisk skådespelare rakt igenom. Han är en av dom bästa skådisarna jag vet om och i denna film bevisar han åter igen varför han är en av världens bästa skådespelare. Ryan Gosling är även mycket bra som åklagaren i denna film, inte så konstigt att han blev nominerad till en Oscar för denna roll.

En otroligt laddad, spännande och välgjord thriller. Rekommenderar den startkt. Mycket bra film.


Kommentarer
Postat av: Sandra B.

Har tänkt se den men tvekat, den går nu på canal+ som jag har...hmm...får ta mig i kragen o se den då tror jag ;)

2009-12-28 @ 18:56:26
Postat av: Zelly

Sandra: Jag kan verkligen rekommendera den, den är jättebra :)

2009-12-28 @ 20:46:41
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0