Batman - The Dark Knight


Var hos syster här om kvällen. Vi hann se denna film, Batman - The Dark Knight. Har inte sett den och har velat se den ett bra tag. Men har stått emot eftersom detta är den sista film som Heath Ledger gjorde. Jag har gillar han sedan jag såg honom i A Knights Tale för en massa är sedan, älskar den filmen. Att se denna, The Dark Knight var som ett avslut för mig, nu kommer det liksom inga fler filmer med Heath.

Handling: Nu har den mörke riddaren bestämt sig: han ska en gång för alla få ett slut på den organiserade brottsligheten i Gotham City. Till sin hjälp har han polischef Jim Gordon och åklagare Harvey Dent - och de visar sig vara en sällsynt bra brottsbekämpartrio. Men snart stöter de på patrull, då den genialiske mästerskurken Jokern träder in på spelplanen. Han skapar snabbt total anarki i staden och tvingar Batman farligt nära fel sida av lagen.


My Thoughts: Jag älskar action filmer, men måste erkänna att jag faktiskt inte har sett de tidigare Batman filmerna, eller jo en den med Michelle Pfeiffer. Aldrig hade jag väntat mig att en Batman film kunde hålla en sådan hög kvalite, filmen är riktigt snygg gjord. Christian Bale är jättebra som Batman, men varför måste han låta som att han har halsfluss?!
Heat Ledger som Jokern, hans insats är magiskt. Han är helt otrolig. Hans insats är värd all den uppmärksamhet den fått, Han stjäl verkligen varje scen han är med i. Heath Ledger gör en rollprestation man aldrig kommer att glömma, man kommer att minnas den för alltid


Kommentarer
Postat av: Haris

Heej, jag vet inte riktigt vart i Kroatien men om jag hade fått bestämma hade det blivit Zadar, för att den staden är så nära Prijedor... Men om jag hade åkt direkt från GBG hade det blivit Pula eller Dubrovnik :) hehe.

2009-06-29 @ 21:01:23
URL: http://petitbeurre.blogg.se/
Postat av: Sandra

Verkligen brilliant performance från Heath!!

2009-06-29 @ 23:08:59
URL: http://twitter.com/sandris81
Postat av: Zelly

Sandra: Så rätt så :)

2009-06-30 @ 15:06:02
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0