Tant f*n

Hej hej. Oj har inte uppdaterat här på ett par dagar. Men jag har av någon anledning inte suttit vid min lap top när jag har kommit hem om dagarna. Måste säga att det är jätteovanligt för att vara mig, jag som är sambo med min baby lap top, vi skiljs inte åt ofta kan jag tala om.


Inte mycket har hänt dessa dagar. Dock har jag tänkt bad thoughts om vissa personer. Jag hade en kärring från Försäkringskassan som ringde mig i tisdags och lekte doktor. Mitt läkarintyg på min sjukskrivning går ut nu på söndag.

Kärringen ringde endast för att kolla upp mig, vilken j*vla biatch, det är verkligen inte så konstigt att folk är så anti Försäkringskassan. Det är ett gäng bitterf*ttor som sitter där. Ursäkta språket, men som dessa kärringar har hållt på att jaga mig utan någon andledning. De har fått ett läkarintyg från min läkare och då ska de ta mig fan låta mig vara ifred. Jag vet att det finns folk som fuskar. Men ta mig fan, jag har gått till vår företagsläkare, det ligger ju i hans intresse att personalen ska må bra och kunna jobba som de ska.


Så här gick det samtalet ungefär:

Jag: Hallå?

F-tant: Ja, är detta Z?

Jag: Yes, that´s me.

F-tant: Mitt namn är...bla bla bla och jag ringer från F-kassan, ditt läkarintyg går ut 14/12.

Jag: Jag vet det och du ringer för att? Jag vet att jag behöver skicka ett nytt om sjukskrivning fortsätter.

F-tant: Ja, hur mår du? Hur känns handen? Du tycker inte att du ska prova jobba 75 %?

Jag: Ursäkta mig damen, men är Ni läkare?

F-tant: Nej, det är jag självklart inte.

Jag: Då så, då tycker jag att du inte ska föreslå vad jag ska göra, det är därför jag har en läkare som avgör vad som är bäst för mig och min hand. Det är inte ditt jobb, ditt jobb är att se till att jag får ut mina pengar och det i tid. Var det något mer du ville?

F-tant: Eh, nej det blir nog bra så, du kan ju höra av dig hur det blir efter den 14/12 eller ja, skicka in ett nytt intyg. Jag ska se till att du får dina pengar i tid.

Jag: Tack och hej då.

Jag vet att hon bara gör sitt jobb, men jag är så jäkla trött på dessa tanter som testar en hela tiden. Kanske skulle de kolla upp en jävel som har varit sjukskriven i 10 år och inte mig som har varit det på halvtid i ca 2 månader. Suck säger jag bara.


Kommentarer
Postat av: Rebe

ahahaha, jag sa ju att du skulle nämna hagalund next time you talk to them.....tycker alqaida kan bomba f-kassan, might teach them a thing or two.

2008-12-12 @ 11:50:34
Postat av: Zelly

Rebe: Jag hatar dem och tänker bad thoughts så fort jag hör deras namn. Vi måste skaffa kontakter hos alqaida eller nåt. Hoppas hon blir på körd på vägen hem...we are so evil...haha

2008-12-12 @ 11:55:33
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jaa du F-kassan är inte klokt nu. De tror de vet bättre än läkaren som undersöker en. Och som du säger, kolla upp dom som varit sjukskrivna länge inte dom som bara varit det ett litet tag.

Haha men du kan svara hårt iaf, kul :D

2008-12-12 @ 14:09:26
URL: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Zelly

Sandra: De där männsikorna som jobbar där...bläää säger jag bara, stalkar folk som jag vet inte vad. haha jag kan inte vara tyst så är det bara, har en käft som heter duga ;)

2008-12-12 @ 23:56:33
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0