Volim te tajo


Nu till något som fick mig lite ledsen ikväll. Pratade med mamma tidigare idag, pappa missade jag eftersom han hade gått till jobbet. Min kära far har jobbat som bagare och konditor i ca 29-30 år och det har tärt på han ordentligt. Han älskar verkligen sitt jobb men nu är han inte 30 år längre utan 50 och det är ett tufft jobb. Han var arbetslös ca 1 år men har sedan ett par månader fått jobb på ett bageri. Till en början var det super, han är tom för överkvalifiserad för att arbeta på det där stället, då en hel del av dem inte vet vad de pysslar med. Han jobbar som en tok, en vanlig människa jobbar 8-9 timmar men hans chefer tycker att de gott kan jobba 12-15 timmar pass. De är ta mig fan inte kloka!

De ringer honom i stort sett varje dag när han är hemma och sover. Vad fan, kan det inte vänta tills han kommer in! Han jobbar 6 dagar i veckan, har bara lördagar ledigt. Jag vet att han inte är rädd för att arbeta, han har jobbat hårt hela sitt liv och det är därför mamma och pappa har byggt sitt drömhus.

Nu till saken, den senaste månaden har han jobbat hur mycket som helst. I går gick han till jobbet runt 16 och kom hem imorse 06.00! Helt galet if you ask me. Han sov i stort sett hela dagen tills det var dags att äta sen lunch och sen gå till jobbet. Han är så överarbetad och trött att han fick sådan kramp i båda benen och inte kunde resa på sig. För att min pappa ska börja gråta krävs en hel del och det gjorde han idag. Han hade även tid hos läkaren i morse för att han har känt att båda hans händer håller på att domna bort med jämna mellan rum. Nu förstog inte mamma vad det var men han måste operera båda händerna! Doktorn har skickat en remiss till sjukhuset.

Gosh, jag blir så matt och ledsen. Det är min lilla pappsen. Jag vet att han är stark och jag vet inte hur allvarlig denna operation är, men något lätt kan det inte vara och jag blir så orolig. Även fast jag är en stark och självsäker tjej blir jag som svagast när det har att göra eller händer något med de människor i mitt liv som jag älskar så otroligt mycket. Men vi ska ta oss igenom även detta, allt som betyder någor är att underbara pappsen blir bra.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Inte klokt!

Håller mina tummar allt vad jag kan <3

2008-12-13 @ 23:54:12
URL: http://ontheway.blogg.se/
Postat av: Zelly

Tack gumman du är så go <3

2008-12-14 @ 00:05:38
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0