Strejk

Tur att jag inte måste åka buss till jobbet, annats vet jag inte vad jag skulle hitta på. Min syster bor med Farsta linjen som är avstängd då de bygger om spåret. Ersättningsbussar från Gullmarsplan gäller. Stackars människa kommer ju inte till jobbet. Ikväll har hon tur då en kollega bor åt samma håll som hon och kör hem henne efter jobbet. Resten av veckan sover hon hos mig.

Fan, hela Stockholm är ett enda kaos. Och fan vad sne jag blev när jag läste några kommentarer  på Aftonbladet från folk som bor utanför Stockholm. De tycker att det är rätt åt oss "08-or som tror att vi är så märkvärdiga, och den har si och så många kilometer till bussen, den och den måste cykla si och så länge". Men människor för det första betalar vi en hel del för ett måndagskort, vi betalar mycket mer i skatt, levnadsstandarden kostar mer i Stockholm. Ja vi är så beroende av bussar och tunnelbanan. Vi har valt att bo i Stockholm för att vi är uppvuxna/födda eller för att folk vill bo i en storstadn helt enkelt. P.S strejken kommer drabba flera delar av landet, får se hur roligt ni tycker att det är då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0