Heja Sverige


Nu är det dags att packa ihop för idag och springa och möta syrran och lite andra arbets kollegor. Vi ska först äta lite och sen 20.45 mina damer och herrar ska vi se matchen såklart på storbild. Jag har höga förväntningar på denna match, hoppas det nu inte blir repris av VM 2006. Nu får maken Zlatan visa lite vad han går för.


Den ständiga frågan som arbets kompisarna frågar är såklart: "Vilket land håller du på? Sverige eller Kroatien"?

Meh, människor. Jag håller på Zlatan ;) och för att vara noga är han just som jag halv kroat och halv bosnier. Nej, nu ska vi vara ärliga. I första hand håller jag på Kroatien, hjärtat klappar varmt för det landet och på något vis hör en bit av hjärtat hemma där, jag är trots allt född i Zagreb, kom till Sverige som en liten tös.

Självklart att man håller på Sverige med, jag har trots allt bott här i över 20 år, this is home for me, det är här jag bor, här jag jobbar, här jag har alla  mina vänner, här jag har vuxit upp. Men Kroatien kommer alltid först, så är det bara och det tror jag att de flesta förstår :)

P.S Sorry Fia att jag "snodde" din bild, jag lånar den bara för denna gång, denna är så fin ;)


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: sant, ska dit idag o kolla =)

2008-06-10 @ 18:27:38
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hejahejahejsa Sverige :D

2008-06-10 @ 23:31:52
URL: http://soffelull.blogg.se/
Postat av: Sophia

Det är inte MIN bild, ja bara hitta den ;) Men SANT, jävligt läcker.

2008-06-11 @ 05:59:08
URL: http://sophia82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0