Rädsla


Den rädsla som jag upplevde inatt önskar jag verkligen inte någon. Jag sov hos mina föräldrar inatt då de är på semester och skulle fixa med deras räkningar. Jag hade glömt deras nycklar hemma, men fick dem på jobbet av min syster då vi jobbar på samma företag. Hon jobbade till midnatt idag och hon brukar vara hemma till senast 01.00 eftersom tunnelbanan inte går lika ofta runt den tiden. Jag sa till henne att ringa mig när hon stod vid porten så kommer jag ner och öppnar åt henne.

Jag gick och la mig, somnade eftersom jag ändå jobbar ganska tidigt. Jag vaknade till kl.01.30 och hon hade fortfarande inte ringt. Jag ringde hennes mobil, som var avstängd. Redan där fick jag panik! Jag fortsatte att ringa som en tok, men utan att lyckas, mobilen var avstängd! Jag satt och ringde och ringde i en timme utan resultat, mobilen var helt enkelt avstängd.


Ni kan tänka er vilka tankar som surrade i mitt huvud. Jag gick från att gråta till att bli arg, gråta, svära, gråta, svära, gråta, svära.  Jag började föreställa mig en massa hemska saker, då det tyvärr sker en hel del hemskheter i vår värld. Jag såg henne ligga i ett dike, bortrövad you name it. Vart skulle jag ringa? Hur många timmar ska ha gått innan man kan anmäla någon försvunnen? Ska jag gå ut och leta? Men vart ska jag börja? Hur skulle jag förklara detta för mamma och pappa? Osv, osv.

Väl runt kl.02.30 svarar hon och känner paniken i min röst. Hon och ett par kollegor hade efter jobbet tagit en drink eller två. Hon hade dåligt med batteri på mobilen och sparade för att hon skulle kunna slå mig en signal när hon var vid porten. Och tänkte såklart inte på att låna en kompis mobil och skicka ett sms eller ringa mig, smart ass.


Nu är min syster över 20 år, vuxen och bestämmer själv vad hon ska göra och vart hon ska gå. Men jag som stora syster kommer alltid att vara beskyddande när det kommer till henne, det är lite mitt jobb kan jag tycka. Jag har ju tagit hand om henne så mycket då vi var små och hon är min bästa vän. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne.


Älskade syster i fortsättningen ser du till att din mobil alltid är laddad med batteri, eller köper en ny snarast då din suger. Skräm mig aldrig sådär igen. Älskar dig mest i hela världen ♥


Kommentarer
Postat av: Debbie

Usch usch, obehagligt sånt där! När folk som är på väg hem sent inte svarar blir man orolig, tur att hon var okej!

2008-06-26 @ 17:14:40
URL: http://dendardebbie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Förstår dej så väl där!

Tur inget hänt :)

2008-06-27 @ 12:44:10
URL: http://ontheway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0