What the f...


Vilken jävla natt jag har haft. Syrran sov över hos mig, jättetrevligt som alltid, massa Ben & Jerry´s blev det :) Tack syrran :) Vi såg det nya avsnittet av Supernatural och en film, mer om filmen i nästa inlägg. Men natten...what the fuck.

Min granne har en liten hund. Hon var inte hemma i natt och hennes hund ylade hela natten. Från kl.23 till ca 05.00 i morse. Jag höll på att bli tokig, ingen av oss kunde sova. Jag tyckte synd om hunden men mer synd om mig själv för att vara ärlig. Skaffar man sig husdjur får man se till att ta hand om dem ordentligt också. Jag ska inte  behöva ligga och lyssna till hundens ylande hela jäkla natten. Poor dog liksom and poor my ears.

Idag gick jag snällt över till henne och tog ett litet prat med henne. Jag sa att jag absolut inte har något emot henne eller hennes hund, vill hon ha ett helt zoo i sin lägenhet så får hon ha det, men det ska inte störa resten av huset. Hon var självklart inte medveten om att hunden höll på som den gjorde, men mellan oss detta är inte första gången. Och hur fan kan hon vara medveten om det om hon inte är hemma?! Just därför ville jag göra henne medveten om detta. Hon bad om ursäkt, det var inte det jag var ute efter kan jag passa på att säga. Utan jag ville göra henne uppmärksam på att hennes hund faktiskt inte mår bra av att vara själv hemma. Har hon gjort det valet av att ha hund får hon ta sitt ansvar också, se till att ha den med eller någon som tar hand om honom då.

Pratet gick bra, hon tog inte illa upp utan mer tacksam att jag talade om det för henne. Jag önskade henne en trevlig söndag och vi skildes åt som vänner. Nu hoppas jag för hundens skull att hon tänker på detta i fortsättningen och jag vill gärna kunna sova i lugn och ro.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Näe stackars hund :( Och heller inget kul att lyssna på!

Tycker det var väldigt bra att du gick och sa åt henne så hon VET hur hennes hund är när hon inte är hemma. Hoppas det inte upprepas nu!

2008-09-21 @ 16:11:49
URL: http://ontheway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0