Madonna - Helsingfors


Mina vänner hur ska jag ens kunna sammanfatta en underbar kväll i ord. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Ni som ska se Drottningen i Göteborg i kväll samt imorrn kommer att få se en underbar show.

Jag kan redan nu säga att jag tyvärr inte har några bilder att erbjuda er. Jag vågade inte ha med mig kameran in till arenan. Det var så mycket prat om att man inte fick ha med sig kamera, alla pratade verkligen om det och hur hög säkerheten var. Jag som hade lånat min systers kamera vågade då inte ta med den. Kul om de hade tagit den..."bye bye sisters camera". Så den fick stanna på hotellet. Jag kan säga såhär. Ja, det var hög säkerhet, ja kameror var förbjudna, ja folk hade med sig kameror ändå, och ja de fick behålla dem. Men som sagt jag ville inte ta den chansen. Ni gör som ni vill.

Madonna började sin show ca 21.45 och höll på i ca 2 timmar. Den arenan som hon spelade på tog 85 000 människor. Fatta vad folk det var. Arenan låg nere i en hamn som de hade fixat iordning just för hennes skull.

När showen började och hon stog där framför en visste jag för en stund inte vart jag skulle ta vägen. Jag har älskat henne sedan barnsben, min första cd skiva jag ever köpte var hennes "Like a prayer", som jag sjöng till varje dag. Jag kan inte beskriva känslan av att ha sett henne live, äntligen. Jag vet att vissa kan tycka att det är lite väl töntigt att känna såhär för en artist, but I don´t care. Jag mår som bäst när jag får lyssna på musik, drömma mig bort i musikens värld. Jag älskar musik och inget slår känslan när man får se någon live och speciellt ens idol sedan hur många år tillbaka.

Vi var ett gäng på 7 personer som gick. Jag kände ju inte de andra utan min vän J, men det var så roligt för de var alla så härliga. Jag och J poppade ju på, grät vid nåt tillfälle, skrattade, sjöng med...hahaha you name it.

Här är låtarna som hon körde:

* Candy shop - Hur häftigt som helst

* Beat goes on

* Human nature - Madonna på gittar

* Vogue - Här bröt det ut i dans som attan
* Into the groove - Här kom första tårkalaset för vår del

* Holiday (inklusive en hyllning till Michael Jackson)

* Dress you up

* She's not me

* Music

* Devil wouldn't recognize you

* Spanish lesson

* Miles away

* La isla bonita - En av mina favoriter med henne, här kom tår nummer 2 och satan vilken häftig remix av låten. 

* Doli doli (rumänsk folklåt)

* You must love me  - En eller två tårar fälldes även här

* 4 minutes - Hela arenan poppade loss 

* Like a prayer - Här kom gråtanfall nummer 3 och det längsta tåranfallet för mig & J

* Frozen/Open your heart

* Ray of light

* Give it 2 me - UNDERBAR 


Jag är fortfarande i ett lyckorus och kommer leva på detta länge. Madonna kanske inte har den bästa sångrösten men showa det kan hon. Vilken energi kvinnan har och utsrålade.

Som jag sa ni som ska se henne nu i helgen. Ha det så bra och jag hoppas att ni kommer att känna som jag efter showen, lycka.

Jag samlar ju på turneböcker, så självklart fick den bli en Madonna till min samling :)


Och en fin T-shirt blev det med :)


Kommentarer
Postat av: Haris

Superb sammanfattning. Jag kommer nog skippa kameran jag med. Min syster brukar alltid säga "vill du uppleva konserten genom en lins" och nej det vill jag ju inte. Får jag fråga vad ni hade för platser, Gold Circle? Sen priset på boken och på tishan? Hehe har tänkt hänga på den här tourbook trenden som du har startat hehehe :)



Så showen kommer börja runt 22.00, shit. Kommer döö innan den ens börjar hehe...



Bilder från konserten kommer säkert läggas upp på madonnatribe.com s hemsida och där kan man bara spara dem bästa och sedan om man vill framkalla som minne eller något hehehe :)



Är så pirrig för idag men inte så mycket för imorgon hehe

2009-08-08 @ 12:43:16
URL: http://petitbeurre.blogg.se/
Postat av: Haris

Hehe Super :) :) Vi skall gå runt sju tänkte jag tills vi är inne i stan blir den väl runt halv åtta och när vi kommer in åtta hehe. Efter att ha köat i 10 timmar till Justins koncert i GBG så har jag kommit fram till att det är inte riktigt är värt det hehehe. Småttingarna för köa jag pallar fan inte hehehe. Skall satsa på boken, har redan på mig min Madonna tröja nu väntar jag tills klockan slår sju hehe. Kram!

2009-08-08 @ 15:37:19
URL: http://petitbeurre.blogg.se/
Postat av: rebe

happy to hear you had a great time

2009-08-08 @ 17:51:09
Postat av: Zelly

Rebe: Thanks hun :)

2009-08-08 @ 20:20:56
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0