Slut på semester


Jaha, då var den här semestern slut då. I morgon börjar jag jobba igen. Två veckor har gått så snabbt, helt sjukt. Nästa semester är i oktober.

Jag vet inte hur jag ska lyckas somna ikväll och komma upp i tid till jobbet. Man har ju vant sig nu vid att gå och lägga sig sent och att sova lite längre.

Har i helgen varit i nya lägenhetn. Åh, den är så fin minus badrummet som ska stambytas helt och hållet. Men resten är så fint. Det enda som jag såklart stör mig på är tapeterna i vardagsrummet, det är nytapetserat men jag är inte alls nöjd med den tapeten. Varför kunde de inte låta hyresgästen bestämma vilken tapet man ville ha. Sen hänger det i taket en otroligt ful och gamal gardinstång. Den är liksom fast i taket och jag stör mig på den så det finns inte.
Försökte få loss den igår, men den jäveln sitter som berg. Jag måste få loss den, ska ringa hyresvärden och kolla imorgon. Får jag inte bort den kommer jag störa mig på den resten av min tid jag bor där. Samma sak med tapeten i vardagsrummet. Men jag har börjat måla om där själv. Jag hade lite problem i början, men hur svårt ska det vara att måla om tre väggar. Så jag ska dit igen till helgen och fortsätta. Målar jag inte om kommer jag störa mig på det med. När jag väl ny flyttar för en gång skull till en ny lägenhet vill jag att det ska vara så som jag vill ha det.

Ska även kolla med hyresvärden om de kan glasa in min balkong. Vore så skönt att få det och slippa bära upp och ner bordet och stolarna varje höst och vinter. Det vore mysigt att kunna ha det fint även där året om.

Kommentarer
Postat av: Alisa -[ Amor Vincit Omnia]- Alisas Blogg Awards

Samma här!:( Mina 3 veckor bara FLÖÖÖG förbi!

2009-08-10 @ 09:39:24
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Sandra

Håller med, varför kan man inte få välja tapeter när man ska flytta in? :/ Vore ju så mycket bättre. Har med tapeter jag stör mig på här hemma men nu har man blivit mer van vid dom, men ibland känner jag bara att det är så fult.

2009-08-10 @ 19:31:53
URL: http://sandris81.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0