Deppdag

Igår kände jag mig lite ledsen hela dagen så då var det ingen idé att skriva i bloggen. Jag kände mig låg hela dagen, jag hade dock en skön eftermiddag. Jag fick en två timmars behandling på vårt spa och my god vad underbart det var. Jag var helt slut i huvudet efter.


Jag satt hela kvällen och var allmänt deppig, tänkte på min kära morfar som fyllde år igår. Han lever tyvärr inte längre. Både han om min mormor dog 1993 med två månaders mellanrum och jag hade inte sett dem på 5 år eftersom det då fortfarande var krig i F.d Jugoslavien.


Trots att det har gått så många år sedan de dog har jag inte kommit över deras död. De var två av de mest underbaraste personer denna värld någonsin har skådat. Mina bästa barndomsminnen har jag från den tiden jag fortfarande levde i Kroatien och bodde hos dem under ca ett år. Min familj levde i Zagreb som är huvudstaden i Kroatien och mormor och morfar levde i Dalmatien, nära havet. Jag hade bronkit som barn och läkarna förslog att jag skulle spendera en tid vid havet där det var så ren luft.


När vi sedan flyttade till Sverige när jag var 5 år längtade jag något otroligt till varje sommar då jag äntligen skulle få åka till Kroatien och spendera min sommar hos dem.


Det första jag gör när jag åker till Kroatien är att besöka deras grav, inget annat går före.


Så igår var en sån där deppdag då jag tänkte mycket på dem båda eftersom det var morfars födelsedag. Sättet de båda dog på kommer jag heller aldrig att komma över.


Kommentarer
Postat av: Sandra B.

Kramen! <3

Man kommer aldrig riktigt över det!

2009-12-12 @ 20:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0