Happy Birthday :)



Ett STORT grattis till min underbara syster som fyller 25 år idag


Hur beskriver man bäst känslan, en emotion och den kärlek som man hyser för en person?! Hur beskriver man bäst ordet syster?! Den kärlek och det band som man delar med sin syster.
 
En syster är en del av ens barndom som aldrig kan gå förlorad.

En syster är din spegel som skiner tillbaka på dig med en hel värld av möjligheter. Hon är din åskådare som ser dina bästa och sämsta sidor, men som ändå älskar dig ovillkorligt. Hon är din kompanjon, någon som vet när du ler även i mörkret. Hon är din lärarinna, din försvars advokat, din press agent, tom din psykolog. 
 
Jag vet att inga ord är tillräcklig att beskriva hur jag känner för min lilla syster. Hur mycket hon betyder för mig, hur stolt jag är över henne, hur vacker hon är, hur underbar hon är och hur mycket jag älskar henne.
 
När vi var yngre kom vi inte alltid så bra överens. Vi bråkade mycket, ibland var hon a pain in the butt. Detta är något som jag inte ens tänker på idag, inget av detta spelar någon roll idag. Vi har istället en hel del minnen att skratta åt. En av de bästa sakerna med att ha en syster är att jag alltid hade och har en vän.
 
Du behåller en del av ditt förflutna med att ha en syster. När du blir äldre är hon den person som inte blir uttråkad när du pratar om minnen.
 
Jag har blivit välsignad med den underbaraste syster en person någonsin kan ha. Vad kan jag säga om den underbaraste person, den person som förstår mig bäst, bryr sig mest, älskar mig mest förutom att jag älskar och bryr mig om henne mer än vad ord kan beskriva på ett papper eller sägas i ord muntligt.
 
Jag kommer alltid att vara dig tacksam för att du är min vän, den axel som jag kan gråta ut hos och för att du är den personen som alltid sätter ett leende på mitt ansikte varje dag.
 
Andreja, du är det klister som håller mig samman. Tack för all skratt, dina tårar och din kärlek till mig. Det har varit underbart att växa upp med en person som du, någon att lita på, något att luta sig mot och någon att skvallra på till mamma och pappa. Jag är stolt över den person som du är och du kommer alltid att vara min bästa vän.
 
Vad vi delar är något som är unikt och om vi inte delar med någon annan eftersom vi har ett band till varandra som endast systrar kan ha. Vi kanske inte håller med varandra alltid men det är det som gör oss alla så unika. 
Ändå så vet jag att jag alltid kan vända mig till dig och du kommer att vara min styrka när jag är svag.
 
Min kära syster, tack för att du är dig själv. Det finns inget i denna värld som jag inte skulle göra för dig, det finns inget i världen som jag inte skulle stå ut med för sin skull, jag kommer alltid att finnas vid din sida. Jag är stolt över att kalla dig min syster, men ännu stoltare att kalla dig min vän.


Kommentarer
Postat av: Andreja

Naw sluta nu, jag blir tårögt(på riktigt).

Jag ser att du har skrivit ner det här utav hela ditt hjärta.

Me loves you mucho.

Älskar dig /din lilla syster...snart tant.:)

2009-12-07 @ 23:06:37
Postat av: Zelly

Min älskade syster. Detta var talet jag hade tänkt säga på din fest, men jag hade inte klarat det för jag hade börjat gråta som du kanske förstår.

Me loves you more than you know min lilla tant ;)

<3

2009-12-07 @ 23:12:47
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0