Hur lyckas jag?

Jag fattar verkligen inte hur jag lyckas. Eller hur saker och ting finner mig helt enkelt. Jag har under hösten gjort två operationer som har gått bra. Imorgon är det 1 månad sedan jag gjorde den sista.

I söndags när jag låg i badkaret skulle jag raka mig under armarna. På höger sida just där jag ska raka mig känner jag en knöl och den gör ont och är svullen. Great tänker jag, inte en till sak. Känns verkligen som att allt händer mig.

Jag går 10 minuter tidigare från jobbet igår för att hinna till vårdcentralen i Farsta som ska ha akutmottagning till 19.00. 18.40 kliver jag in där och kärringen säger att de stänger 18.30.

Men det står 19.00 på er hemsida säger jag. Ja, men det är 18.30 eftersom det kommer så mycket folk. Är det akut? Kärringhelvete om det inte vore akut skulle ja inte vara här. Men du går komma tillbaka imorgon säger hon.

Det hade jag inte tid för eftersom jag imorse skulle lämna blodprov och ha ett viktigt möte på jobbet. Så idag efter jobbet gick jag till City Akuten vid Hötorget.

Där kom de fram till att det är helt ofarligt, skönt. Men att det var någon körtel som har blivit infekterad. Så bedövning på detta och så började kirurgen skära. Scary as hell och ont som satan gjorde det.

Nu sitter jag här med världens förband under armhållan som blöder som fan och gör ont. Måste byta ut skiten varje dag. Nu låter jag säkert hur grinig som helst,men varför händer allt mig?! Skönt så klart att det inte var något farligt, men still.

Kommentarer
Postat av: rebe

tror det va samma sak som syrran hade för ett par veckor sen.



nyårslöfte for next year = vara helt frisk. nu får det vara nog faktiskt, let somebody else get sick.

2009-12-08 @ 22:27:05
Postat av: Zelly

Rebe: Seriöst kan you speak to God and let him make me frisk till nästa år.

2009-12-09 @ 10:14:21
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: eMMa

Men gumman då! :( Stackare! Jag håller med Rebe, länge lever 2010!!! :)

2009-12-09 @ 13:06:02
URL: http://emmaeklund.blogg.se/
Postat av: Zelly

Emma: Gumman, seriöst hur hittar allt mig haha. Nu hoppas jag på ett bättre 2010 :) PUSS

2009-12-09 @ 13:10:49
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Dee

Men gumman då, så tråkigt att höra verkligen !!! Men jag har också en känsla av att 2010 kommer att vara ett kanonår så lets think positiv!! Jag skickar massssa krya på dig kramisar :) OXOXOXOXO

2009-12-10 @ 12:45:50
URL: http://www.metrobloggen.se/deesalvation

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0