En shopaholics bekännelser

Igår läste jag ut, En shopaholics bekännelser. Har velat läsa den ett bra tag. Det finns tre böcker i denna serie av Sophie Kinsella. Jag ska börja på bok nr 2 idag tänkte jag.

En shopaholics bekännelser.
Handling:
Rebecca Bloomwood har en fantastisk våning i ett av Londons trendigaste områden, en hel hop glamorösa vänner, och en garderob som är fullproppas med moderiktiga plagg. Det enda problemet är väl att Rebecca egentligen inte har råd med något av detta. Hennes arbete som reporter på en finanstidning tråkar inte bara ut henne, det är också väldigt dåligt betalt. Och på sista tiden har Rebecca gång på gång fått påminnelser på räkningar som hon inte kan betala. Hon försöker skära ner på sina utgifter, skaffar sig till och med extrajobb. Men alla försök misslyckas. Rebeccas enda tröst är då att shoppa...bara köpa något litet...ngot som hon känner att hon måste ha...Kan Rebecca någonsin fly från sin drömvärld, hitta äkta kärlek och återfå kontrollen över sina kreditkort?

My Thoughts: Rolig, charmerande och lättläst bok. Helt klart värd att läsa. Bra chic-lit, och underhållande läsning Jag vet att såna här böcker inte står högt i kurs hos folk, och det är heller ingen djup läsning man ägnar sig åt. De flesta chic lit-böcker har ungefär samma innehåll, men det gör inget. Jag läser inte såna här böcker för att lösa världens problem, utan för att de gör mig glad.


Rolig fakta: Denna bok har även blivit film med Isla Fisher i huvudrollen som Rebecca, den 20 Mars har den premiär. Så klart en film jag kommer att se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0