Revolutionary Road


I går var jag och Rebe och såg denna film, Revolutionary Road med Leonardo DiCaprio och Kate Winslet i huvudrollerna.

Handling: I Connecticut under mitten av 50-talet lever April (Winslet) och Frank Wheeler (DiCaprio) som är ett ungt, framgångsrikt par som bor med sina barn i en trevlig förort. Men under den polerade och självsäkra ytan bubblar frustrationen hos dem båda. Övertygade om att de vill ha ut mer av livet än sina medelmåttiga grannar, bestämmer paret sig för att flytta till Frankrike, där de hoppas utlopp för sina mer konstnärliga sidor.


My thoughts: Jag gillar denna film starkt. En bra handling och väldigt snyggt filmat. Leonardo och Kate spelar jättebra mot varandra. Leo är en av mina favoriter, den killen gör inga dåliga filmer. Detta är första gången han spelar pappa och det känndes lite konstigt men han gör det med bravur. Killen måste fan få en Oscar snart. En film som jag verkligen kan rekommendera.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Can't wait! :D

2009-02-01 @ 11:59:10
URL: http://ontheway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0