Flytta :)

Visst låter det härligt :) Mina vänner jag ska flytta :) Jag är så glad så det finns inte kan jag tala om. Jag har länge velat flytta från min nuvarande lägenhet som jag har ett förstahanskontrakt på. Min nuvarande är en etta på 45 kvm, så så liten är den inte. Men stort minus är att jag har mitt sovrum i mitt vardagsrum och att det är Saltsjöbanan som åker dit. 

Men nu har jag fått ett förstahandskontrakt i Farsta :) Lovely. Jag gillar Farsta jättemycket, är uppvuxen där. Visst att mina föräldrar bor där, men det gör inget om något år kommer de flytta ner och det kan vara ganska trevligt att ha dem ganska nära. Nu kommer det inte bli lika stor press på att besöka dem. I Farsta finns ju även det underbara köpcenter som verkligen har allt )

Nu har jag fått en tvåa på 60 kvm istället, kan det bli bättre. Äntligen får jag ett sovrum. Min nya lägenhet ligger på tredje våning, jag kommer bo högst upp, där sovrummet ligger är det inga grannar, äntligen kommer man kunna sova i lugn och ro :)

Lägenheten är i sovrum, kök och vardagsrum renoverad, nya golv, tapeter samt ny spis och köksluckor. Badrummet är än så länge rikigt skabbigt...hahaha, men det ska renoveras under 2009. Hoppas, hoppas dock innan jag flyttar in.

På måndag ska jag skriva det nya kontraktet. Har idag ringt min hyresvärd och talat om att jag kommer att säga upp min nuvarande lägenhet, men vill inte göra det förrens jag har skrivit på det nya, you never know. Inflyttning i min nya är redan 1/8, så det kommer att bli dubbla hyror i tre månader...usch. Men hittar min nuvarande hyresvärd någon som kan flytta in innan så slipper jag det eftersom min nya redan står tom.

Har ju semester nästa vecka och ska redan börja packa en hel del saker som jag inte behöver :) Perfekt när man nu kan rensa allt.

Jag är så uppspelt, vet redan i huvet hur jag vill inreda. Min nuvarande bokhylla ska slängas, mitt databord som jag inte använder ska slängas, min matta ska jag testa att sälja på Blocket. En massa nytt ska köpas, men jag ska ta det pö om pö :)

För och efter bilder ska ni få se :) Lyckan är stor just nu, änltigen tunnelbana :)

Kommentarer
Postat av: rebe

whats so special about tunnelbanna? pendeltåg is the way to go yo

2009-07-22 @ 14:20:44
Postat av: Zelly

Rebe: Slaps you lol, hey tunnelbana är underbart när man har dragits med den där saltsjöbanan i flera år, at least you have some bussar som åker från dig

2009-07-22 @ 15:28:25
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Sandra

SÅ HÄRLIGT! :D Låter underbart, allting! ;D

2009-07-22 @ 21:35:43
URL: http://www.twitter.com/sandris81
Postat av: rebe

i like busses

2009-07-23 @ 01:11:09
Postat av: Zelly

Sandra: Wiiiieeeeee

2009-07-23 @ 09:42:38
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]- Alisas Blogg Awards

Ååååh gumman vad uuuunderbart!:D Jag vet hur det känns, det är otroligt roligt och spännande:D



Tack gumman:) Vad glad jag blir nu!:) Klicka bara in dig på kategorin Hem & Inredning så finner du massa andra:) Det är så jag funnit inspiration till vårt hem, i lugn och ro hemma på nätet!:D



Grattis till lägenheten gumman:D

2009-07-24 @ 12:42:19
URL: http://alisagonzalez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0