Sweeney Todd



Såg denna film tidigare, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street med Johnny Depp.

Handling: Johhny Depp spelar huvudrollen som Benjamin Barker, som på falska anklagelser döms till att tjäna ett livstids fängelsestraff på andra sidan jordklotet. Han rymmer och återvänder till London för att hämnas med hjälp av sin lojala medbrottsling, Mrs. Nellie Lovett, som spelas av Helena Bonham Carter.

Under täcknamnet Sweeney Todd återvänder Barker till sin frisersalong ovanför Mrs. Lovetts pajbutik och har siktet inställt på Judge Turpin (Alan Rickman) som, med hjälp av sin ondskefulle hantlangare Beadle Bamford (Timothy Spall), skickade iväg honom för ett brott han inte begått, för att sedan kunna lägga vantarna på hans fru och hans lilla dotter.

Mrs. Lovett berättar för Todd att hans fru förgiftade sig själv efter att Judge Turpin hade våldfört sig på henne. När en konkurrerande barberare, den flärdfulle italienaren Pirelli (Sacha Baron Cohen), hotar att avslöja Sweeneys verkliga identitet, skär Todd halsen av honom. När han sedan inte kommer på vad han ska göra av kroppen, ser Mrs. Lovett en lösning på sin dåliga försäljning och föreslår att hon fyller sina köttpajer med människokött.

My Thoughts: En mycket originell musikal av Tim Burton. Kan Tim Burton göra dåliga filmer? I dont think so! Något jag älskar med Johnny Depp är att han i stort set varje film han gör spelar så udda och annorlunda karaktärer.
Johnny spelar väldigt bra (som vanligt) i rollen som Sweeney Todd och jag blev väldigt förvånad då jag inte visste att han kunde sjunga så bra. Helena Bonham Carter som Sweeneys medhjälpare Mrs.Lovett är klock ren och gör bara filmen ännu bättre. Älskar sångerna, skådisarna och miljön. Jag blev förbluffad över hur bra alla skådisarna sjunger. Gillar den gotiska miljön väldigt mycket. 


Kommentarer
Postat av: rebe

i love this movie

2009-06-21 @ 23:38:50
Postat av: Andreja

Vad rolig. jag funderade på och se den och nu skriver du en recension:;)

Men jag har för mig att Johnny var med i ett band innan han blev känd? Kan ha fel dock.

Måste få låna filmen utav dig.

2009-06-22 @ 02:11:38
Postat av: Andreja

Btw: VA? jag visste inte att Sacha Baren Cohen aka Borat var med?!

2009-06-22 @ 02:13:19
Postat av: Sandra

Ingen dålig film men inte riktigt i min stil ;)

Johnny är ju såklart en fröjd för ögat, därför jag köpte den :P

2009-06-22 @ 16:23:05
Postat av: Zelly

Rebe: I serious fell in love with this movie :)



Andreja: Wwiieee :) Se den dear, I think you will like it, den är hur bra som helst. I am not sure om han var med i band innan han blev känd, men jag vet att han har/hade ett band, men jag visste verkligen inte att han sjöng så bra :)

Jag visste inte heller att Sacha Baren Cohen var med förrens jag såg texten i början, han var också cool ;) And en som ska vara med i New Moon är ju också med, jag säger bara eye candy men han är nog väldigt ugn så I say no more...haha



Sandra: Johnny är alltid en fröjd för ögat ;) Jag gillade den dock väldigt mycket, trodde inte att jag skulle göra det, men I loved it :)

2009-06-22 @ 21:28:07
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Andreja

Jo jag vet vilken kille du menar.

Jamie Campbell Bower. Han är liten för dig:p

Född 1988 så njet.^^

2009-06-23 @ 01:07:55
Postat av: Zelly

Andreja: Just det så hette han I knew that ;) 1988 my god då låter jag det vara...lol, men han passar dig, du är bara 4 år äldre ;)

2009-06-23 @ 10:16:35
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej du

om du orkar klicka på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och ge oss din röst i den lilla tävlingen... det tar ungefär 5 sekunder och det är bara att kicka på den lilla snäckan bredvid bilden... kommentera gärna så att jag kan tacka för rösten sen

peace



p.s jag ser fram emot att se Anne Hathaway i Alice i Underlandet :) tim burton så klart och herr depp och fröken helena bonham carter :) burtons filmer är galet bra

2009-06-23 @ 17:13:57
URL: http://metrobloggen.se/miiia
Postat av: Andreja

Jo men tack.;)

Men tom han är för ung. Lammkött är nog inte min grej. Men kanske kan ge det ett försök?haha

Ja tack till Jackson säger jag bara grrr baby grr.

2009-06-24 @ 02:36:04
Postat av: Zelly

Andreja: Hey Cristiano är yngre än dig ;) Hahaha, you fix me Robert and I get you Jackson ;)

2009-06-24 @ 12:24:15
URL: http://fabulositysecret.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Kan inte hålla med om att den är Orginell eftersom det är en reamake.

Och musiken drog ner hela filmen något fruktansvärt. Inte mer än se värt en gång tycker jag.

Annars gillar jag Tim Burton :)

2009-06-24 @ 14:08:49
URL: http://triplesec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0