Monday

Måndag är snart förbi. Hade en ganska lugn arbetsdag idag, skönt efter förra veckans kaos.

Nu ska jag jobba 12 dagar på raken, 11 dagar kvar nu innan två dagars ledighet. Men det går bra, har jobbat så förr. Jag är ledig helger egentligen men denna helg ska jag jobba på min gamla avdelning.
De har ju dragit ner på folk hos oss, en hel del har blvit uppsagda. Jag själv låg lite risig till för ett tag sen. Mina chefer vill verkligen ha kvar mig på heltid, men då facket ska lägga sig i måste de följa en viss turordning. Så från att ha jobbat heltid ändras min anställning lite den 6 april. Jag har 75 % på min nuvarande avdelning och 25 % är jag då arbetslös.

Dum som jag är betalade jag inte A-Kassa, men gick med för ett par månader sedan. Till sommaren kommer jag få arbeta 100 % som vanligt på min avdelning och till hösten får vi se hur det blir.

Men det som är bra är att jag kan få massa timmar i Front Office, växeln och receptionen. Det betyder att jag kommer jobba lite helger för att täcka upp de 25 % jag saknar till heltid, som är 10 timmar i veckan. Så det löser sig för mig, eftersom det finns jobb på min gamla avdelning. Lite trist att jag kommer jobba lite helger, men det gör mig inget har ju jobbat shift förr och älskar verkligen detta hotell, jag trivs så bra och älskar mitt jobb och att jobba där.

Till sommaren och hösten hoppas jag att denna lågkonjuktur släpper lite så att jag får tillbaka 100 % på min avdelning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0