Regnigt


Det var mig ett regnigt Stockholm idag. Vädret är skittrist, det har små regnat i stort sett hela dageg, så tråkigt. Man börjar undra om det är oktober eller maj månad. Men så är det här i Sverige, vädret kan man inte räkna med.

Kom hem för ett tag sen från jobbet, har varit ganska lugnt idag ovanligt för att vara en måndag för oss. Då brukar vi alltid ha en massa att göra efter helgen.

Jag har fått en ny granne som bor ovanför mig. Jag har irriterad mig ett tag på honom. Han röker på balkongen, helt okej för det gör jag också. Men han har för vana att aska bara ut i luften och såklart hamnar all aska på min balkong och min matta som jag har där. Nyss satt jag också på balkongen och han var också ute. När han askade i vanlig ordning och allt föll ner på min balkong sa jag snällt till honom. Han pratar inte så bra svenska, utan sa mest "Aahhh, I am sooooo sorry miss, thank you for letting me know". Jag kunde inte annat än att skratta och sa spatsiba (eller hur man nu stavar det, han är ryss och det är ett av de få ord jag kan. Då började han skratta och frågade om jag var ryss. "Sorry miss, I fix ashtray", på knaglig engelska, haha. Slutet gott :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Regnigt här med idag, men jag tyckte det var mysigt..behövde ju inte gå ut nåt speciellt så.. ;P



Hehe men va bra du kunde säga till honom nu, hoppas han bara fixar den där ashtray-en nu oxå ;)

2009-05-18 @ 21:24:37
URL: http://ontheway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0