Ny arbetskostym

Oooooppssss, sorry för ett långt inlägg...

På mitt jobb arbetar vi i uniform. Väldigt skönt if you ask me. Skönt att inte alltid behöva tänka på vilka kläder man väljer när man ska till jobbet. Man kan ju ha så kallade fuldagar då alla kläder man har i sin garderob bara känns så wrong. Då är det väldigt skönt att inte behöva tänka på det utan man byter om till sin unifom på jobbet.

Vi har alla fått nya uniformer för ett tag sedan. Mina kollegor fick sina för ett bra tag sedan, jag har fått vänta då de skulle sy upp min. Idag när jag började jobba hade jag fått min nya. Väldigt snygg är den if I may say so (inte den på bilden dock), dock gillar jag inte att  et är kjol. Känns lite 1800-talet över det hela, har haft byxor innan. Men det är bara att gilla läget.

Jag testade min nya uniform idag och till min stora överraskning är den för stor :) Jag kände på mig att den skulle vara för stor, för efter alla operationer som jag har gjort har jag till dagens datum gått ner 8,5 kg :))) Och då har jag inte ens ansträngt mig. Mina läkare talade om för mig att jag skulle förmodligen börja gå ner i vikt en hel del nu när de har börjat få allt som krånglar för mig på bana.

Mina byxor på min nuvarande uniform sitter något löst, jag måste hela tiden gå och dra upp dem för att inte tappa dem...haha. Flera kollegor har även idag påpekat att jag har gått ner i vikt :) Man märker det även på mitt ansikte.

Lyckan är enorm just nu, äntligen något positivt bland allt elände som jag har blivit drabbad av. Nu blir det här inlägget lite personligt :) Jag som en gång i tiden har varit väldigt smal har haft sådan ångest över all viktökning som har drabbat mig. Det har drabbat mig på grund av medicinska (stavat rätt?) skäl, så att jag förmodligen kommer att förlora en hel del av dessa kilon är en enorm lycka för mig. Jag ska inte ta ut något i förskott såklart, men det verkar positivt än så länge :)


Kommentarer
Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia

Ja verkligen, vad anstället 7 Eleven för människor? Ska man jobba med kundkontakt måste man vara service inriktad! Så är det bara! Suck!

2009-11-24 @ 10:00:27
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Dee

Vad skönt att höra att kostymen inte var så tråkig som du trodde gumman :) O visst kan kjol vara snygg också på jobbet även om man måset ha strumpbyxor under(jag är inget fan av dem heller i tell you) Och när det gäller viktnedgången, det är ju kanooon att höra !!!!! det kommer att gå så bra o allt kommer att ordna sig ska du se :) oxoxoxoxoxoxxo

2009-11-24 @ 10:16:23
URL: http://metrobloggen.se/deesalvation
Postat av: eMMa

Åh vad härligt att höra!!! Jag såg ju det sist när vi träffades och käka på ditt ansikte men dum som man är glömmer man ju säga sånt när man har så mkt att prata om!!! :) HÖT MAMMA som jag och Dee brukar säga! hihi Work it girl!!! puss

2009-11-24 @ 13:29:37
URL: http://emmaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0