Regnig söndag

I vanlig ordnig så regnar det idag. Då kan man med gott samvete ligga på soffan idag. Ja, inte för att jag gör något annat nu under min sjukskrivning. Det är verkligen trist att vara sjukskriven, jag är inte van vid att sitta hemma. Jag skulle bi tokig om jag inte hade ett jobb att gå till.

Just nu hjälper jag pappa med att skriva rent alla hans recept. Min pappa är bagare och konditor. Hans recept är så slitna, så jag sitter här och skriver rent dem. Ska sätta in allt i fina pärmar sedan. Kommer bli snyggt eftersom jag skriver rent allt på datorn. Mycket recept är det, han har hunnit sampla på sig några under sina 30 år som bagare och konditor om man säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0