I love my TV-shows

Jag har ju en hel drös med TV-serier som jag följer, skulle nästan kunna bli TV-tittare på heltid...hahah. De flesta serier som jag tittar på följer jag i USA takt. Det är sällan nägra serier som jag har tålamodet till att vänta tills de börjar sändas i Sverige, vi är för slow. Nu under september börjar de flesta serier sändas I USA and I could not be happier.



90210- Säsong 2 börjar i USA 8 september, hade premiär igår. Detta avsnitt ska jag se ikväll :) Som jag har längtat.



Melrose Place - Säsongs premiär 8 september, ska jag se ikväll med. Melrose Place var en av mina favoritserier när den gick på 90-talet, denna kommer inte vara lika bra men jag kommer följa den ändå.
90-talet är tillbaka och det är återigen dags att uppleva dramatiken på Melrose Place. Den nya spinoff-serien utspelar sig i samma eleganta lägenhetskomplex i Hollywood, men här bor nu ett nytt gäng i åldern 20-någonting, alla med sina hemligheter. Ett par karaktärer känns också igen från originalserien. Laura Leighton är tillbaka i rollen som intrigmakerskan Sydney Andrews och är Melrose Place nya hyresvärd. Thomas Calabro dyker också upp i sin roll som den sluge doktor Michael Mancini.
Har premiär i TV400 senare i höst.



Supernatural - Säsong 5 har premiär den 10 september. Underbaraste serien ever. Älskar allt som har med denna serie att göra. Har nu följt den i flera år och den blir bara bättre och bättre. Min favoritserie ever.



The Vampire Diaries - Säsongspremiär 10 september. Har sett trailern för denna och tror säker att jag kommer att följa den.

Handlar om Elena, en sorgtyngd high schoolflicka som finner viss tröst hos den nya killen i skolan, Stephan, utan att veta att han är vampyr. För att komplicera saken har killen en ond brorsa som gillar att ta livet av teens.



Gossip Girl - Säsong 3 har premiär 14 september. Har längtat ihjäl mig tills GG ska börja igen. Slutade så fint med Blair och Chuck, lovely.



One Tree Hill - Säsong 7 har premiär 14 september. Också en av mina absoluta favoritserier ever. Även fast jag älskar denna serier så mycket tycker jag någonstans att det börjar bli lite too much nu, men samtidigt är jag glad att den blev förnyad igen. Trist dock att Lucas som spelades av Chad Michael Murray och Peyton som spelades av Hilary Burton inte kommer tillbaka i sina roller. Peyton hade jag klarat mig utan, men Lucas hade en sån viktig roll.

Sen så följer jag även Entourage och True Blood i USA tid, de serierna har gått hela sommaren, underbart. Alexander Skarsgård är ju hur grym som helst i rollen som Erik. Han har en större roll i säsong 2 och han är ta mig fan bäst i hela serien.


Kommentarer
Postat av: Haris

Hahah det var en hel del. Av dessa serier följer jag Supernatural men skall börja kolla på TVD. Tittar du inte på DH och Ugly Betty? Står personligen inte ut med Gossip G, Melrose P och 90210 - älskade OC men dessa andra är nog inget för mig. Det ursprungliga MP var skiiiiiiit bra med Heather (raur) :D

2009-09-10 @ 12:30:26
URL: http://theharis.blogg.se/
Postat av: rebe

this means criminal minds och csi börjar snart does the happy dance



by the way, läs the vampire diaries böckerna först ;)

2009-09-10 @ 20:18:41
Postat av: Sandra

Supernatural - ikväll (sverige) yay :D

Men om GG har premiär 14 sep. i USA hur länge får vi i sverige vänta då? :/

2009-09-13 @ 13:51:35
URL: http://www.twitter.com/sandris81

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0