VMA´s

OBS, detta är ett låååååångt inlägg :)

Inatt är det dags för årets VMA´s som sänds live från New York. Jag älskar VMA´s, har tittat på det hur många gånger som helst, lätt en av mina favoritgalor. De senaste åren har jag alltid missat att ta ledigt från jobbet för att kunna stanna uppe och titta på galan live. Har inte orkat hålla mig vaken och för att sedan på morgonen gå och jobba eftersom galan alltid sänds på söndag natt/måndag morgon.


Men i natt mina vänner ska jag stanna uppe och titta på galan :) Eftersom jag är sjukskriven nästa vecka med, kan jag sitta uppe och kolla på den :) YAY :) Ska faktiskt gå och lägga mig om ca en timme för att kliva upp 01.45, strax innan red carpet börjar. Det kommer inte bli några besvär med att somna om nån timme eftersom jag fortfarande äter smärtstillande och en massa andra piller efter min operation blir jag lätt sömning av dem.

Så inatt kommer det att vara flitig uppdateringa här i bloggen mina vänner om VMA :)


About the show:
Precis som förra året kommer Russel Brand att vara värd för galan. Jag tycker att han är rolig och gjorde ett bra jobb förra året. VMA´s är tillbaka på Radio City Hall i New York.

Janet Jackson kommer att öppna showen med en tribute eller hyllning heter det på svenska till sin bror underbara Michael Jackson

Nya kategorier för i år är: Best Breakthrough Video and Best Video (That Should Have Won A Moonman).

Ashley Greene har fått äran att jobba för MTV och på röda mattan. Nu vet man ju inte vilken vi i Sverige kommer att få se den med henne eller den med Blondinbella. Själv föredrar jag så klart Ashely, inget ont om Bella dock.

Stjärnorna från Twilight kommer att vara där, får EJ missas. Ska visa ett nytt klipp av kommande New Moon.

Performers: * 3OH!3 * Alicia Keys * The All-American Rejects * Beyoncé * Green Day * Jay-Z * Lady Gaga
* Muse * P!nk * Pitbull * Taylor Swift * Wale

Presenters: * 50 Cent * Adam Brody * Alexa Chung * Andy Samberg * Chace Crawford * Gabe Saporta * Gerard Butler * Jack Black * Jamie-Lynn Sigler * Jennifer Lopez * Justin Bieber * Katy Perry * Kristin Cavallari 
* Leighton Meester * Megan Fox * Miranda Cosgrove * Ne-Yo * Nelly Furtado * Pete Wentz * Shakira * Tracy Morgan

Red carpet 02.00
Showen börjar 03.00



Nominated:

Video Of The Year
* Beyoncé - Single Ladies (Put A Ring On It)
* Britney Spears - Womanizer
* Eminem - We Made You
* Kanye West - Love Lockdown
* Lady Gaga - Poker Face"

Jag hoppas Britney tar hem denna faktiskt.


Best Female Video
* Beyoncé - Single Ladies (Put A Ring On It)
* Katy Perry - Hot n Cold
* Kelly Clarkson - My Life Would Suck Without You
* Lady Gaga - Poker Face
* P!nk - So What
* Taylor Swift - You Belong With Me

Min röst går till Lady Gaga


Best Hip-Hop Video
* Asher Roth - I Love College
* Eminem - We Made You
* Flo Rida - Right Round
* Jay-Z - D.O.A. (Death of Auto-Tune)
* Kanye West - Love Lockdown

Jag hoppas på Kanye


Best Male Video
* Eminem - We Made You
* Jay-Z - D.O.A. (Death of Auto-Tune)
* Kanye West - Love Lockdown
* Ne-Yo - Miss Independent
* T.I. f/ Rihanna - Live Your Life

Här hoppas jag verkligen att T.I vinner  

Best New Artist
* 3OH!3 - Don't Trust Me
* Asher Roth - I Love College
* Drake - Best I Ever Had
* Kid Cudi - Day N' Nite
* Lady Gaga - Poker Face

Lär ju gå till Lady Gaga


Best Pop Video
* Beyoncé - Single Ladies (Put A Ring On It)
* Britney Spears - Womanizer
* Cobra Starship - Good Girls Go Bad (Featuring Leighton Meester)
* Lady Gaga - Poker Face
* Wisin y Yandel - Abusadora

Hoppas såklart på Britney men tror att den kommer att gå till Lady Gaga


Best Rock Video
* Coldplay - Viva La Vida
* Fall Out Boy - I Don't Care
* Green Day - 21 Guns
* Kings of Leon - Use Somebody
* Paramore - Decode

Hoppas på Kings of Leon eller Paramore


Breakthrough Video

* Anjulie - Boom
* Bat For Lashes - Daniel
* Chairlift - Evident Utensil
* Cold War Kids - I've Seen Enough
* Death Cab for Cutie - Grapevine Fires
* Gnarls Barkley - Who's Gonna Save My Soul
* Major Lazer - Hold The Line
* Matt And Kim - Lessons Learned
* Passion Pit - The Reeling
* Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll

No idea.


Best Video (That Should Have Won A Moonman)

* Beastie Boys - Sabotage
* Björk - Human Behaviour
* David Lee Roth - California Girls
* Dr. Dre - Nuthin' But A 'G' Thang
* Foo Fighters - Everlong
* George Michael - Freedom
* OK Go - Here It Goes Again
* Radiohead - Karma Police
* Tom Petty And The Heartbreakers - Into the Great Wide Open
* U2 - Where The Streets Have No Name

Utan tvekan George Michael med Freedom. 


Kommentarer
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]- Alisas Blogg Awards

Great babe:D Vi gör varandra sällskap:D

2009-09-13 @ 22:40:39
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Andreja

Menar du HELA Twilight gänget?

Med andra ord Jackson Rathbone??? mumma.

Kul o se Ashley ha med på röda mattan.

2009-09-14 @ 01:16:48
URL: http://bluesparkledevil.webblogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]- Alisas Blogg Awards

Yeeh hehe:D

2009-09-14 @ 03:16:53
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Haris

GaGa ägde hela showen - synd att hon bara fick ett pris men men hehe :D

2009-09-17 @ 10:54:05
URL: http://theharis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0